Eerste wintertour en naar de schietbaan! - Reisverslag uit Hammerfest, Noorwegen van Maaike Overstraten Kruijsse - WaarBenJij.nu Eerste wintertour en naar de schietbaan! - Reisverslag uit Hammerfest, Noorwegen van Maaike Overstraten Kruijsse - WaarBenJij.nu

Eerste wintertour en naar de schietbaan!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

16 November 2013 | Noorwegen, Hammerfest

Nou, ik kan met volle vertrouwen zeggen dat ik een jachttalent ben! Oke, misschien ook weer niet maar ik kan wel redelijk schieten:D. We zijn met me keuzevak, jachtbrevet, naar de schietbaan gegaan en wat was het tof, vooral om dat het redelijk goed ging anders was het misschien iets minder leuk geweest. Eerst was het de bedoeling dat we met een hagelgeweer(voor vogels) en met een rifle( voor de elandjacht) zouden gaan schieten, maar we zijn met een super grootte groep(25) daarom waren er niet genoeg rifle’s. Hierdoor gingen we alleen 2 rondes met een hagelgeweer schieten, 5 schoten elke ronde. De eerste ronde gingen de kleiduiven elke keer dezelfde route(recht vooruit) daar schoot ik 5/5, dus daar was ik redelijk trots op en wou ik graag 10/10 halen. Dit gebeurde helaas niet, want de 2de ronde gingen de kleiduiven elke keer een andere weg dus was het iets moeilijker, maar heb er nog steeds 3/5 dus ik totaal 8/10, ben hier redelijk trots op. Verder krijgen we alleen nog theorie in het klaslokaal voor het jachtbrevet, door dat ik nog steeds bar weinig er van versta, is het nu vooral saai voor me. We gaan nog wel 1 keer naar de keuken om te leren hoe we dieren moeten klaar maken(ontvellen, vlees eruit halen), daar kijk ik nog wel naar uit.
Een week geleden was onze eerst skitour/wintertour. Skiën hier in Noorwegen betekent niet downhill skiën maar langlaufen en wat ben ik er slecht in!! Het grootste probleem was dat ik nog geen steeds had/heb. Hierdoor moest ik skis gaan lenen en gelukkig kon ik skis lenen van lars(mijn leraar), helaas waren/zijn het hele oude skis dus ook niet heel goed meer. De skitocht was 3 dagen en ongeveer 35 km lang, het was vooral om te oefenen met kamperen in de winter, want kamperen in de sneeuw met -17 is toch iets anders dan kamperen in de zomer. De tocht begon niet echt goed, binnen 10 stappen met me skis te hebben gelopen, hoor ik gekraak en was me voet toch wel erg los. Geen goed teken dus, mijn binding kwam van me ski af dus niet meer echt skiable, maar gelukkig kon lars het nog maken. Ben wel in 3 dagen 3x me binding op die manier kwijt geraakt. Die tocht was echt super mooi, het leek af en toe wel op een andere planeet, alleen maar wit en geen boom te zien. Ook kwam de zon niet ver boven de horizon, dus het was wel echt een beetje magisch voor me. Het was wel echt zwaar voor me, me skis gleden niet echt dus dat maakte het extra zwaar, maar ik heb het gered. Nu ben ik vooral bezig om meer te oefenen op de skis, maar ze zijn alweer kapot dus ga nu wachten tot ik me eigen heb!
Afgelopen weekend waren Marloes en me Moeder hier, was erg leuk en heb ze kunnen laten zien waar ik nu leef. De lucky bastards hebben ook heel mooi het noorderlicht gezien. Dinsdag ochtend gaan we voor een week naar rusland, geen idee wat ik ga doen maar wordt vast leuk!

  • 16 November 2013 - 23:07

    :Opa:

    Wat jammer dat wij vorige jaar niet wisten dat jij zou gaan langLaufen want wij hadden nog een splinternieuwe set (Oti Een maal gebruikt) die wij in de container hebben weggegooid omdat niemand ze willen hebben! Leuk verslag!

  • 17 November 2013 - 11:00

    Petra Van Overstraten:

    Tag Maaike! wat een bikkel ben jij toch!En ondanks die dingen die effe niet helemaal zijn zoals je zou willen ook een bofkont ( of, goed bedacht ) . WIl je nu door naar de OS in Sotchi? Maar daar is het niet zo mooi leeg . Wat een ruimte, wat een licht . Ben benieuwd of jullie 's avonds mooie verhalen vertellen en zingen . Moet je ook nog veel uit boeken leren ? Of is het vooral doen ? Veel plezier met alles , Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 10692

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

12 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: